Projekt zrealizowany przy współpracy firm Wirtualna Polska i Netsprint od samego początku swojego istnienia odwzorowywał model stworzony przez firmę Google. Twórcy najpopularniejszego polskiego systemu reklamy kontekstowej stosują takie same metody akceptacji zgłaszanych do projektu stron oraz mechanizmu

wyboru umieszczenia reklamy na jednej z zaakceptowanych już stron, których używa firma Google.

Firmy promujące się wykorzystując projekt Adkontekst WP mogą zdecydować się na reklamę w formie tylko tekstowej lub graficznej, nie istnieje możliwość reklamy w formie wideo. Adkontekst WP proponuje też możliwość reklamy śródtekstowej, wtedy wyświetla się ona w wyróżnionym fragmencie tekstu strony.

Zalety Adkontekst WP

Twórcy tego systemu jako jego największą zaletę uznają szeroki zasięg usługi, która dociera do kilkunastu milionów internautów korzystających z takich serwisów internetowych, jak: www.wp.pl, www.o2.pl, www.gratka.pl, www.idg.pl lub www.Rzeczpospolita.pl, które należą do sieci Adkontekst WP.

Innymi zaletami są podstawowe cechy reklamy kontekstowej, takie jak: mała inwazyjność oraz precyzyjnie kierowany przekaz reklamowy. Przedsiębiorstwa przeprowadzające kampanię reklamową wykorzystującą projekt Adkontekst WP mają też pełną kontrolę nad wydatkami związanymi z tą kampanią. Mogą one na bieżąco obserwować jej koszty oraz indywidualnie określać kwotę, jaką są w stanie w nią zainwestować.