Zastanawiasz się nad przeprowadzeniem kampanii w Google Adwords? Chciałbyś spróbować kampanii remarketingowej, ale tak naprawdę nie do końca wiesz na czym ona polega? Zachęcamy Cię do lektury tego wpisu, który pozwoli Ci na zrozumienie co to jest remarketing!

Co to jest remarketing w Google AdWords?

Piszemy o remarketingu w Google AdWords, ponieważ jest on na tę chwilę najbardziej popularny, jak i cała wyszukiwarka Google. Prawda jest jednak taka, że remarketing dotyczy nie tylko wyszukiwarki Google, ale też każdej innej kampanii reklamowej, w której ponownie trafić chcemy do tego samego odbiorcy. Tym właśnie jest remarketing, mówiąc bardzo prostymi słowami, jest to ponowne wyświetlanie reklamy użytkownikowi, który wcześniej już był na naszej stronie internetowej. Z pewnością niejednokrotnie się z nim spotkałeś, kiedy to widziałeś, że namolnie wyświetla Ci się na różnych stronach reklama witryny, na której byłeś kilka dni temu.

Remarketing w Google AdWords polega na tym, że konfigurując kampanię reklamową dodaje się do strony internetowej kod, który pozwala na zapamiętywanie użytkowników, którzy na nią weszli. W ten sposób kolekcjonować można bazę osób, którzy weszli na jakąkolwiek podstronę w Twojej stronie internetowej lub też takich, którzy weszli na konkretną zakładkę, na przykład tę, na której opisujesz co to jest remarketing. Warto zauważyć, iż budując bazę remarketingową można dodawać do niej użytkowników różnych stron, a nie tylko jednej. Jeśli więc Twoja firma ma kilka stron internetowych, to na każdej dodać możesz kod remarketingowy, dzięki któremu szybciej zbudujesz dużą bazę odbiorców.

Tak kolekcjonowana baza może zawierać w sobie osoby, które na Twojej stronie były w ciągu okreslonej przez Ciebie ilości dni wstecz, dzięki czemu w okresie tym sprawnie będziesz mógł do nich docierać prowadząc kampanię displayową w Google AdWords. Odpowiednio konfigurując kampanię sprawiasz, że wybranym przez Ciebie osobom wyświetlać będą się reklamy Twojej strony internetowej na innych witrynach, które są partnerami Google i należą do sieci reklamowej. Aby tak się działo musisz rzecz jasna odpowiednio skonfigurować stawki CPC, aby wygrywać licytację z innymi osobami, które też reklamowac chcą się na stronach podpiętych do sieci reklamowej Google.

Co daje nam remarketing?

Remarketing, oprócz tego, że daje nam możliwość na robienie sobie dodatkowych kosztów w firmie ;-), to daje nam też niepowtarzalną możliwość na podtrzymanie kontaktu z Klientem, który dzięki temu o Twojej ofercie tak łatwo nie zapomni. Badania wskazują, że zaledwie 3% internautów dokonuje zakupu w sklepie internetowym przy jego pierwszych odwiedzinach. Remarketing pozwala nam na to, aby ponownie przyciągnąć do siebie Klienta, który przy którejś wizycie w końcu zdecydować może się na dokonanie transakcji.

Dzięki remarketingowi jesteśmy bardziej widoczni. Owszem, bywa to irytujące, jednak pozywynie wpływa na PR, ponieważ internauci widząc, że dana firma wszędzie się reklamuje mają wrażenie, że jest ona godna zaufania.

Czy warto prowadzić kampanie remarketingowe?

Na to odpowiedzieć musisz już sobie sam. Z pewnością remarketing nie musi być skuteczny w każdym przypadku. Jesteśmy jednak przekonani, że w każdej firmie jest przestrzeń, która remarketing przyjmie bardzo ochoczo, ten zaś pozwoli jej na rozwój.

Jeśli jesteś zainteresowany remarketingiem w Google, to skontaktuj się z nami. Z chęcią przygotujemy dla Ciebie kampanię, która spełni Twoje oczekiwania!