Jednym z głównych czynników wpływających na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwań Google są backlinki, które prowadzą do danej strony. Co istotne nie najważniejsza jest ich ilość, ale odpowiednia jakość połączona oczywiście z możliwie dużą ilością.

Backlinki są odnośnikami (linkami) zamieszczanymi na innych stronach internetowych, które przekierowują użytkowników oraz roboty wyszukiwarek internetowych na wskazaną stronę www. Backlinki dają wyszukiwarce sygnał, że strona jest popularna i prestiżowa, któż bowiem pozostawiałby na jakiejś stronie adres strony internetowej o miernej jakości?

Największą popularnością wśród osób pozycjonujących strony internetowe cieszą się backlinki z anchorem, którym najczęściej jest słowo kluczowe, na które pozycjonować chce się daną stronę. W procesie zdobywania linków do strony internetowej należy jednak pamiętać, aby urozmaicać anchory w celu uniknięcia filtra od wyszukiwarki Google, która stronę linkowaną na jeden czy dwa anchory uznać może za podejrzaną.

Można śmiało powiedzieć, że backlinki oraz proces ich zdobywania jest kwintesencją pozycjonowania stron internetowych. W pozycjonowaniu wygrywa ten, który wykaże się największą pomysłowością i sprytem w trakcie zdobywania wartościowych odnośników do swojej strony internetowej.