Zleciłeś pozycjonowanie swojej strony internetowej zewnętrznej firmie? Zastanawiasz się nad tym czy i kiedy efekty ich pracy przyniosą korzyść Tobie, Twojej stronie i Twojej firmie? Chciałbyś wiedzieć jak sprawdzić pozycjonowanie strony w wykonaniu Twojego zleceniobiorcy? Świetnie, dziś dowiesz się jak sprawnie to zrobić nie musząc korzystać z żadnych zaawnasowanych narzędzi!

Sprawdź czy zoptymalizowali stronę

Mamy nadzieję na to, że trafiłeś do firmy, która pozycjonując Twoją stronę internetową w pierwszej kolejności zajmie się jej optymalizacją, czyli swoistym przygotowaniem do tego, aby mogła ona być dobrze widoczna w wyszukiwarce. Według nas pierwszym Twoim krokiem w celu sprawdzenia tego, czy firma zajmująca się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej zaczęła w ogóle prace powinno być sprawdzenie jej optymalizacji. Możesz ją wykonać przeprowadzając krótki audyt swojej strony. Plan postępowania w przypadku takiego badania opisaliśmy w naszym artykule o darmowym audycie SEO. Mówiąc krótko: już po przejrzeniu znaczników meta, konstrukcji strony, rozbudowy jej treści i opisu obrazków będziesz wiedział, czy z Twoją stroną zaczęło dziać się coś dobrego. Jeśli nie, to poszukaj innego rozwiązania. Czasem jest ono bliżej, niż Ci się wydaje 😉

Zobacz czy zdobywają linki

Jeśli Twoja strona okazała się zoptymalizowana pod pozycjonowanie, to wcale nie znaczy, że firma, która ją pozycjonuje zaczęła już prace i jest to tego efektem. Mogłeś przecież mieć stronę, która już wcześniej była dobrze zoptymalizowana. Kolejnym zatem krokiem w celu sprawdzenia pozycjonowania strony powinno być zwrócenie uwagi na to, czy strona zdobywa nowe linki, które do niej odsyłają. Możesz to zrobić ręcznie odwiedzając najpopularniejsze katalogi firm i stron w Polsce, w których należy być obowiązkowo: katalog.onet.pl, katalog.wp.pl itp. Możesz też skorzystać z narzędzia, którym jest MajesticSEO.com. Wpisując tam adres swojej strony otrzymasz wykres, na którym widać przyrost linków do Twojej strony. Jeśli jakiś jest, to znaczy, że strona jest pozycjonowana. Jeśli jest za duży, to uważaj, bo może to być nierozważne i może Twojej stronie zaszkodzić. Jeśli przyrostu nie ma, to możesz mieć obawy, że strona nie jest pozycjonowana.

Sprawdzenie pozycjonowania strony

Sprawdź czy wzrósł ruch na Twojej stronie

Jedną z najskuteczniejszych metod sprawdzenia, czy strona internetowa jest skutecznie pozycjonowana jest zerknięcie do statystyk jej odwiedzin. Bo przecież podczas podpisywania umowy o pozycjonowanie strony internetowej najbardziej zależało Ci na tym, aby zwiększyć na niej ruch i sprzedaż. Zaloguj się więc na swoje konto w Google Analytics i sprawdź czy na stronie wzrósł ruch, zrób to na przykładzie jakiegoś dłuższego czasu, jak na przykład rok czy kilka miesięcy. Jeśli zauważysz wzrost, to możesz być spokojny, ponieważ jest on efektem pozycjonowania.

Wzrost ruchu na stronie w efekcie pozycjonowania

Przeglądając dane statystyczne zwróć również uwagę na źródło pozyskiwania ruchu. Ważne, aby pochodził on z organicznych wyników wyszukiwania, to jest bowiem efektem pozycjonowania, a nie nowy ruch z social media, forów czy na skutek kupionego ruchu.

Poproś o raport z pozycjonowania

Najprostszą formą sprawdzenia efektów pozycjonowania strony jest poproszenie firmy świadczącej usługę o to, aby przygotowała dla Ciebie stosowny raport, w którym nie tylko udokumentowana jest ich praca, ale też pozycje strony na pozycjonowane słowa kluczowe. Każda poważna firma przynajmniej raz w miesiącu przesyła Klientowi raport z pozycji, często również (tak jest w naszej agencji) Klient otrzymuje od takiej firmy dostęp do panelu Klienta, w którym codziennie zobaczyć może on efekty pozycjonowania w postaci coraz lepszych pozycji strony na wybrane słowa kluczowe.