Zgodnie z wszelkimi ustaleniami dokonanymi przez specjalistów do spraw pozycjonowania stron internetowych najważniejszym czynnikiem wpływającym na pozycję witryny w wynikach wyszukiwań jest czynnik linków przychodzących.
Czynnik linków przychodzących
Linki takie nazywane też linkami zewnętrznymi są hiperłączami, które z innych serwisów internetowych odsyłają użytkowników do pozycjonowanej witryny. Ten właśnie czynnik ma niezmiernie wielki wpływ na to jak w sieci, zarówno przez wyszukiwarki jak i internautów, postrzegana jest reklamowana witryna.
Umieszczając na innej stronie internetowej odnośnik do reklamowanej witryny warto zwrócić uwagę na kilka faktów, które pozwalają ustalić, czy zabieg taki ma sens i czy jest wartościowy. Powszechnie przyjmuje się, iż najbardziej wartościowe są te linki zewnętrzne, które umieszczane są na stronach internetowych tematycznie związanych z pozycjonowaną witryną.
Warto również zwrócić uwagę, czy strona, na której chcemy się zareklamować posiada wysoką wartość jakościową oraz na rynku internetowym funkcjonuje od kilku tygodni czy też od kilku lat. Zdecydowanie bardziej wartościowe są te linki, które umieszczane są na witrynach kilkuletnich, o uznanej już renomie. Podczas zamieszczania linku reklamującego nasz serwis warto przyjrzeć się również temu, czy strona dająca możliwość umieszczenia na niej hiperłącza nie jest przypadkiem serwisem, w którym hiperłącz takich jest za dużo.
Nibezpieczeństwo przy pozyskiwaniu linków przychodzących
Nierozsądna ilość umieszczonych na stronie linków sprawia, że tracą one jakąkolwiek jakość. Podczas przygotowywania hiperłącza warto pamiętać o tym, aby umieścić je wraz z popularnym anchorem, czyli tekstem wyświetlającym się na stronie internetowej, którego kliknięcie wymusza odesłanie do reklamowanej witryny.
Wiedząc, iż linki przychodzące stanowią najważniejszy element pozycjonowania strony należy zastanowić się nad najistotniejszymi sposobami ich zdobywania. Wśród nich wymienia się: linki pochodzące z systemów wymiany linków, linki z tematycznego zaplecza pozycjonowanej strony oraz te hiperłącza, które umieścić można w popularnych katalogach stron. Wymienione wcześniej metody na zdobywanie linków dokładnie scharakteryzowano w kolejnych artykułach.