Kolejnym niezwykle istotnym elementem składającym się na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej jest umieszczanie na niej linków wewnętrznych.
Czym jest linkowanie wewnętrzne?
Są to takie hiperłącza, które umieszczone w tekście na jednej z podstron serwisu internetowego przekierowują użytkownika do innych podstron tej właśnie strony internetowej. Taka praktyka stosowana powinna być zwłaszcza w przypadku stron kluczowych dla podstrony, do której umieszczony link ma prowadzić. Przykład takiego typu przekierowania umieszczono na rysunku.
Przykład poprawnego linkowania wewnątrz serwisu
W powyższym przykładzie widać jak powszechnie znany portal informacyjny Onet.pl zastosował formę linkowania wewnętrznego, gdzie w artykule na temat księży zamieszczono hiperłącze pod wyrazem Kościół, które przekierowuje do grupy artykułów o tej właśnie tematyce. Działanie takie ułatwia poruszanie się po stronie robotom wyszukiwarek, które dzięki kolejnym hiperłączom otrzymują informację na temat kolejnych stron internetowych przynależących do danego serwisu WWW.