Wielu moich Klientów po stworzeniu strony internetowej zastanawia się nad tym, czy warto otwierać firmowego bloga. Dziś, chcąc rozwiać wątpliwości dotyczące tej kwestii przygotowałem ten wpis. I uprzedzam, że nie będę zalewać Cię tutaj setkami argumentów, które miałyby przekonać Cię do założenia firmowego bloga. Wymienimy dwie bardzo proste przyczyny, dzięki którym kwestia ta w naszej opinii nie powinna być jasna jak słońce.

Blog to źródło pozyskiwania nowych Klientów

Tak, wbrew pozorom doskonałym źródłem pozyskiwania nowych Klientów jest nie tylko Twoja oferta zamieszczona na stronie www, ale też właśnie blog, na którym zamieszczać możesz masę wartościowej wiedzy, która ściągnie dla Ciebie nowych Klientów. Wyobraź sobie, że jesteś konsumentem i zastanawiasz się nad wyborem salonu SPA, w którym zamówić chciałeś pakiet zabiegów dla swojej żony. Nie wiesz jednak na co się zdecydować. Wpisujesz więc w Google frazę „najpopularniejsze zabiegi spa dla kobiet” i tym sposobem trafiasz na firmowy blog salonu, który w tym miejscu nie tylko przedstawia informacje o popularnych zabiegach, ale też rzecz jasna zachęca do korzystania z nich w ramach swojej oferty.

I do tego właśnie potrzebny jest Ci firmowy blog, na którym nie będziesz przedstawiał nudnych i smutnych informacji dotyczącej Twojej firmy, ale pisał będziesz o ciekawostkach związanych z Twoją ofertą poszerzając tym samym wiedzę czytelników, którzy doceniając Twoją pracę chętniej skorzystają z Twojej oferty.

I nie bój się, nie ma takiej branży, dla której nie dałoby się stworzyć bloga. Ludzie w internecie szukają teraz informacji na każdy temat. Warto do nich dotrzeć i zamienić ich w swoich Klientów.

Blog to lepszy kontakt z Klientem

Wszyscy wiemy, że o wiele więcej wart jest ten Klient, który do nas wraca, niż ten, który pojawia się po raz pierwszy. I blogiem śmiało zawalczyć możesz o zatrzymanie u siebie takiego Klienta. Wystarczy zachęcić go do zajrzenia na stronę lub polubienia Twojego profilu na Facebooku, na którym w przyszłości zamieszczać będziesz informacje na temat nowych artykułów na Twoim blogu. Tym sposobem informacje o Twojej działalności stale docierać będą do Klienta, któremu trudniej będzie o Tobie zapomnieć. A jeśli dostarczysz mu wartościową wiedzę, to jeszcze trudniej będzie mu nie skorzystać z Twojej oferty!