Treść strony, czyli jej zawartość, która widoczna jest dla internautów stanowi niezwykle mocne narzędzie służące do pozycjonowania strony. Z wiadomych względów jest ona niezwykle istotna, zapoznają się z nią i analizują ją bowiem osoby odwiedzające strony internetowe.

Warto jednak zwrócić szczególną uwagę na to, aby przygotowując treść na stronę internetową znaleźć przy tym idealną równowagę, którą jest zachowanie przydatności treści dla internauty oraz zoptymalizowanie jej pod względem robotów wyszukiwarek, specjalność ta nazywana to seo copywriting. Aby tak się stało należy stosować się do powszechnie znanych w świecie pozycjonerów zasadach omówionych poniżej.

Unikalna treść

Tworząc witrynę internetową powinno się uzupełnić ją o w pełni unikalną treść, która nie powtarza się na żadnej innej stronie internetowej. Roboty wyszukiwarek eksplorując kolejne strony internetowe zauważyć mogą, iż na jednej z nich ponownie pojawił się ten sam tekst. Wtedy, za podejrzenia o plagiatowanie treści wyszukiwarka ukarać może podejrzaną stronę zmniejszając jej rangę lub też całkowicie usuwając ją ze swojej bazy.

Groźba ta powinna być wystarczającym motywatorem do własnoręcznego przygotowania treści odpowiednio dobranej do tematyki strony. Warto pamiętać o tym, aby przygotowując opisy dla strony internetowej skupić się nie tylko na stronie głównej serwisu, ale też na kolejnych podstronach, które również powinny zostać wypełnione wartościowym tekstem.

Słowa kluczowe w treści

Ten aspekt generowania treści na stronę internetową również ma ogromne znaczenie zarówno dla internautów jak i dla robotów wyszukiwarek. Zawartość tekstową strony internetowej należy przygotowywać w ten sposób, aby zawierała ona podstawowe słowa kluczowe ważne dla pozycjonowanej strony, są one swoistym potwierdzeniem, że konkretna strona internetowa rzeczywiście związana jest z frazami, pod kątem których jest pozycjonowana.

Poniżej przedstawiono przykładowy tekst, który umieszczony mógłby być na stronie internetowej osoby zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych.

„Oferuję kompleksowe usługi związane z reklamą firm w Internecie. Głównym obszarem moich działań jest pozycjonowanie stron internetowych. Kwalifikacje i umiejętności zdobyte w czasie dotychczasowej pracy pozwalają mi zaoferować usługi o najwyższej jakości.

Reklama stron w Internecie jest moją pasją, dlatego zawsze pracuję z zaangażowaniem. Dbam o to, aby witryny moich partnerów zdobywały jak największą popularność w sieci.

Wszyscy wiemy, że Internet nie zna granic, dlatego też swoją ofertę kieruję do klientów
z całej Polski. Głównymi ośrodkami mojej pracy są jednak: Częstochowa i Tarnowskie Góry.

Zależy mi na jakości i profesjonalizmie moich usług. Jeśli potrzebujesz pomocy przy promocji swojej strony internetowej, to obiecuję, że spełnię Twoje oczekiwania.”

Warto zauważyć, iż treść ta jest czytelna i zrozumiała dla odbiorcy oraz, co ważne, nasycona jest słowami kluczowymi, którymi w tym przypadku są usługi pozycjonowania i reklamowania stron internetowych oraz miasta, w których usługi te są oferowane.

Formatowanie tekstu

Kolejnym niezwykle istotnym czynnikiem wpływającym na jakość treści umieszczanej na stronie internetowej jest sposób jej przedstawienia, czyli formatowania. Przy przygotowywaniu tekstu na stronę ważne jest, aby najważniejsze jej fragmenty oznaczać znacznikami <strong></strong> (pogrubienie tekstu) lub <h></h> (oznaczenia nagłówków).

Doskonałym przykładem odpowiednio sformatowanego tekstu może być powyższy fragment tej pracy, gdzie wyraźnie oznaczono nagłówki tekstu, a także oznaczono najważniejsze jego fragmenty, poprzez pogrubienie czcionki. Dzięki zastosowaniu tego typu technik tekst jest zarówno bardziej czytelny dla użytkownika, jak i lepiej przygotowany dla robotów wyszukiwarek, które ponownie szczególną uwagę zwracają na oznaczone fragmenty tekstu i kojarzą go z tematyką strony i powiązanymi z nią słowami kluczowymi.