Trudno jest mówić o wadach reklamy internetowej, jednak bardzo się starająć można je odnaleźć. Nie są one może typowami wadami, ale szczególnymi cechami, na które warto zwrócić uwagę w trakcie prowadzenia działań marketingowych w Internecie.

Wadami marketingu internetowego są jego ograniczenia

Nie da się ukryć, że Internet odrobinę nas ogranicza. Jeśli będziesz reklamował swój produkt, to musisz wiedzieć, iż internauta zainteresowany nim nie będzie mógł go dotknąć, poczuć czy powąchać. Są to oczywiste kwestie, z którymi wiążą się zakupu przez Internet, z którymi ludzie potrafią sobie poradzić. Jak wiemy handel internetowy kwitnie, a zatem ta wada marketingu internetowego jest coraz mniej doskwierająca.

Anonimowość może być wadą reklamy w Internecie

Anonimowość w Internecie jest wadą, która wpływa na marketing. Dlaczego? Właśnie dlatego, że ludziom o wiele łatwiej uwierzyć w anonimową złą opinię na temat danego produktu, niż w tę dobrą. Ludzie z natury są nieufni i łatwiej ich zniechęcić, niż zachęcić do akcji. To duży problem, jednak ludzie do wszelkich opini podchodzą z coraz większym dystansem. Dodatkowo zawsze zadbać można o pozytywny PR w Internecie, dzięki czemu wada ta tak na prawdę stać się może zaletą.

Brak ostrożoność wywołuje duże szkody

Wykonując jakiekolwiek działania marketingowe w Internecie musisz wiząć pod uwagę, że nieostrożne działanie może się źle odbić na Twojej firmie. Jeśli przeprowadzisz nieodpowiednie działania, to narazić możesz swoją stronę internetową na filtr, który sprawi, że Twoja strona będzie niewidoczna w Sieci. Zbyt agresywne działania mogą też rozwścieczyć internautów, którzy bardzo szybko zasypać mogą Sieć negatywnymi opiniami na temat Twojej firmy.

Brak barier dla konkurencji może Ci zaszkodzić

Często mówi się o tym, że że największą zaletą Internetu jest brak granic. Niestety to potrafi być również problemem, jest to bowiem wada reklamy internetowej. Chodzi o to, że nie tylko Ty możesz reklamować swoją stronę, ale również Twoja konkurencja może działać na Twoją niekorzyść. Działania takie oczywiście mogą być karane, jednak często trudno im zapobiec. Należy bacznie monitorować Sieć i szybko wyłapywać wszelkie tego typu działania.