Istotą pozycjonowania stron internetowych jest zdobywanie odsyłaczy do reklamowanej witryny. Jak już wcześniej wspomniano najbardziej wartościowymi odsyłaczami są te, które do promowanej strony prowadzą z serwisów o zbliżonej tematyce.
Często brakuje metod na to, aby zdobywać takie właśnie linki. Najprostszymi z nich jest wykupienie miejsca reklamowego w serwisie o podobnej tematyce lub też wymiana linków z takimi właśnie stronami. Metody te mają jednak swoje wady: często są bardzo kosztowne oraz zmuszają do umieszczania na reklamowanej stron odsyłaczy do innych witryn, które niekoniecznie warto reklamować.
Czym jest zaplecze pozycjonerskie?
Idealnym sposobem na zdobycie nieograniczonej ilości nowych odsyłaczy do pozycjonowanej strony jest zbudowanie dla niej zaplecza pozycjonerskiego. Zaplecze takie jest zbiorem stron internetowych, nad którymi ma się kontrolę, przez co umieszczać można na nich odsyłacze do innych witryn. Tematyczne zaplecze SEO jest więc zbiór stron tematycznie powiązanych z pozycjonowaną stroną, które można kontrolować i wykorzystywać do reklamy najważniejszej z nich.
Jak zbudować zaplecze SEO?
Metoda budowania zaplecza tematycznego (więcej o tym w tym artykule) polega więc na tym, aby wokół reklamowanej trony zbudować inne witryny o pokrewnej tematyce. Przykładem tutaj może być strona internetowa firmy budowlanej, gdzie jako zaplecze funkcjonować mogą serwisy oferujące porady w zakresie budownictwa czy też opisujące różnego rodzaju artykuły budownicze.
Początkowo strony te funkcjonować będą jako źródło odsyłaczy do pozycjonowanej strony. Jeśli jednak przedstawiać będą wartościową treść, to wkrótce stać się mogą również uznanymi serwisami, które odsyłać będą potencjalnych klientów do reklamowanej strony.
Podczas budowy zaplecza należy trzymać się pewnych zasad, które pozwolą na stworzenie sieci stron nie łamiących wytycznych narzucanych przez wyszukiwarki internetowe. Pierwszym ważnym czynnikiem jest to, aby stworzone strony ulokować na innych serwerach, niż domena główna. Ograniczy to możliwość, przez którą wyszukiwarki mogłyby się zorientować, że strony te są ze sobą związane.
Jako zaplecze pozycjonerskie należy również tworzyć zróżnicowane strony internetowe o unikalnej treści oraz powinno się pamiętać o tym, aby nie umieszczać odsyłaczy na każdej ze stron do wszystkich z nich. Zachowanie takie wzbudzić mogłoby spore podejrzenie oraz nieufność u wyszukiwarek.